Werner Watty (1952) heeft eerst de aandacht op zich gevestigd met verfijnd grafisch werk van bescheiden formaat. Daarop ontstonden grotere zwart-wit tekeningen van hoofden, opgebouwd met een veelheid van korte, elkaar kruisende streepjes. Het plan voor “Phases” is geleidelijk gegroeid, uit de behoefte de kijker met een zinvolle beeldende ontwikkelingsgang te omringen en hem tot medewerking aan te sporen. Zoals uit een verdere afgedrukte tekst te lezen is, spelen immers in de voorgestelde ontmoetingen tussen twee individuen tal van symbolisch te duiden vormen, tekens en houdingen een rol.
Jaak Fontier (a.i.c.a.) uit de catalogus “Aspecten ‘86” Sebrechtspark, Brugge.
Driedimensionele kunst: op die wijze is de inbreng van Werner Watty (Oostende) treffend omschreven. Watty is vooral een tekenaar die de laatste tijd relaties tussen mensen tracht weer te geven aan de hand van werken die in de ruimte zijn opgehangen en zo langs beide zijde kunnen worden bekeken. Met grote op elkaar “geplakte” lappen plastiek waarbinnen koppen zijn getekend of geschilderd en handen verschijnen heeft hij een installatie opgebouwd die de bezoeker meteen in de gewenste stemming brengt.
(Knack Weekend 6-8-86).
Werner Watty vormt een ander uiterste in deze boeiende tentoonstelling met een groot environment, bestaande uit niet minder dan acht composities, uitgevoerd in een gemengde techniek op PVC-folie.
Op zijn erelijst prijken vooral onderscheidingen op het vlak van tekenkunst en grafiek en het is naar dat soort werken dat zijn inzending verwijst. Niettegestaande dat grafisch karakter houdt zijn werk
stand in het park.
(Knack 23-7-86 –Uit de Kunst). |